Studiebesök i Köpenhamn: Skisser

I helgen har jag varit på mina första White-dagar. I år var det i Malmö och Köpenhamn. Och min vana trogen hade jag med mig skissblocket:



Först Söbadet, ett utomhusbad i närheten av Kastrup. Ritat av White i Danmark.  Färdigt 2005 och redan vackert grånat mot horisonten. Vädret lockade dock inte till bad.



Nästa skisstillfälle blev Skuespillhuset, Konglig Teaters nytillskott ritat av Lundgaard och Tranberg , som var resans största arkitekturupplevelse. Med sitt specildesignade kärva tegel och varma rumslighet charmade det mig totalt.





Inne i salongern fick man inte fota och då är det ju bra att kunna teckna. Ni får tänka er rummets omslutande lite mörka grottkänsla, tillsammans med rödsvarta sammetsstolar.



Lite detaljer är alltid roligt att få med.




Vi såg flera saker som jag visserligen inte teckande utan fotade istället. Mer om dem seanare.

Kommentarer
Postat av: Lena (fröken_lila)

sjöbadet ser ju alldeles fantastiskt ut. jag máste verkligen planera in ett lite längre uppeháll i köpenhamn nästa gáng jag ska dit (i alla fall längre än de 7 timmarna man har när man kommer med danskebáten frán oslo...).

2012-05-06 @ 13:33:37
URL: http://froekenlila.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0