Skisser från Paris #2

På söndagsförmiddagen stod det på programmet att prommenera i Massema. Ett tämligen nybyggt områden på Seines södra sida. Här fanns många olika hus, allesammans rätt så storskaliga. Jag kan inte påstå att jag väljer ut vilka hus jag tecknar utifrån vilket som är vackrast, snarare är det så att det oftast finns något hos mina objekt som jag ville undersöka.
 
 
I det här fallet ville jag försöka reda ut vad som fanns bakom den gröna betong(?)utsmyckningen.... 
 
 
...kanske blev jag lite klokare. I Paris fick jag lära mig att huskropparna oftast är väldigt hårt styrda av regler (inte samma regler vi har här) så på bostadshus är det oftast balkongerna som får stå för effekterna och ge huset dess karaktär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0