Det kom ett paket...

Häromdagen dök det upp ett paket som jag först inte kunde komma på vad det kunde innehålla. Det visade sig vara en målning från mitt förflutna i Göteborg...
Hösten 2006 när jag jobbade på Lund&Valentin Arkitekter fick jag i uppdrag att måla kontorets julkort.  Det skulle föreställa SSRS i Långedrag som precis höll på att bli klart. Utifrån en bygg-bild tagen på sommaren målade jag en stor akvarell (ca A3) som sedan scannades och krymptes till julkortsstorlek för att spridas till alla kunder. Jag kände mig mycket hedrad. 
 
Särskilt nöjd blev jag med vinterljuset over villorna brevid, det är tänkt att vara rätt tidigt en stjärnklar vinterkväll då alla ljusen speglar sig i det lugna vattnet samtidigt som man anar att det är ett snöfall på väg...
 
 
Nu verkar det som om man städar på min gamla arbetsplats och det är så det dök upp som mystiskt paket hos mig. Kanske är det lite tidgt för julkort än men jag ville ändå visa det.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lena (fröken_lila)

Så himla fint! Och vilken skön idé, att låta någon som kan måla fixa julkortet. Ska du hänga upp den i lägenheten?

Svar: Tack. jag har mycket som står i kö för att hängas upp, så den får väl ställa sig i den...
Karin

2012-09-29 @ 14:05:36
URL: http://www.movinglandscapes.com
Postat av: Cicki

Helt underbart fina!

2012-11-11 @ 20:51:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0