Nya sömmnadsplaner

Börjar redan göra upp nya sömmandsplaner trots att jag nyss hämtat mig från min Sencha. Den här gången ska det bli en klänning i den här modellen. (modell D)



Den kommer från den danska mönsterkonstruktören Onion och jag har redan testat den en gång i en annan klänning. Den gången i ett grönmönstrat indonesiskt tyg. Nu tänkte jag stället satas på ett sommrigare och mer hemvävt intryck med samma blårandiga tyg som på  kudden ovan. Ränderna ska vara på längden, inte tvären. 

Här kommer en parad av blårandiga inspirationsbilder:



Källor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Kommentarer
Postat av: Lena (fröken_lila)

blárandig är ju sá fint. och kul att du ocksá gillar att sy! jag máste verkligen bli bättre pá att genomföra mina ungefär 100 planerade syprojekt...

2012-05-06 @ 13:35:26
URL: http://froekenlila.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0