Sömmnadsdrömmar

Ha-begär fungerar lite annorlunda när man syr:
Först ska man vilja ha ett plagg,
sedan ska man ha en ide om det ska vara av för tyg,
sedan ska man veta ungefär hur det ska vara konstruerat,
och till slut skall det vara inom räckvidd för vad man tror sig kunna sy.
Alla dessa faktorer sammanfaller just nu i denna:



De senaste åren har jag allt mer intresserat mig för att sy. Jag fick en symaskin i julklapp från mina föräldrar för ca fem år sedan och sedan dess har jag gradvis blivit bättre på att använda den. Mest för att sy käder till mig själv. Jag tycker att det är ett roligt sätt att utforska mode, sin egen smak och hur man på bästa sätt klär sin kropp.

Sömnad tar dock tid, så därimellan tillbringar jag mycket tid med att drömma och fundera på vad jag vill sy härnäst, av vad och utifrån vilket mönster. Just nu blir det mycket kjolar, dels för att kjolar är enkla att sy (de har inga ärmar, just nu tycker jag ärmar är jättesvåra) dels för att de är enkla att sy.

Kjolen har jag hittat hos Anna Neah Hon har sytt en i röd manchester och en i blått denimtyg. Mönstret kommer från Victory patterns.

Kanske blir detta mitt nya projekt när lite av flyttkaoset har lagt sig.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0