Hem i radion

Sveriges radio kan man lita på. Hittade nyss den här nya roliga programserien: 
Att bo - Ett program om vårt boende

det sänds på måndagar kl 10.35, repris tisdagar kl 00.05 och lördagar kl 12.05, eller så kan man gära som jag, lyssna via nätet. Första avsnittet handlade om kollektivhus, bland annat ett i Lund, Fiolen. Det var inte det jag bodde i ett tag, det hette Regnbågen. Fiolen och regnbågen är rätt lika fast de ligger på varsin sida av Lund.


Matsalen i kollektivhuset Regnbågen

Det är inte utan att jag längtar tillbaka. Det bästa var matlagen. Det var otroligt skönt att varannan vardag få sjunka ned framför ett dukat bord efter en lång dag på (mitt första) jobb. Särskilt som någon annan tog hand om disken. Det var definitivt värt att ungefär varannan månad behöva laga mat till ca 30 personer i det stora köket. Innergården var också väldigt fin och alla roliga människor man lärde känna. Hälsningar till er om det är någon av er som läser det här.

Jag hoppas på att SR fortsätter på det här sättet. För jag vill höra mer om arkitektur i Radio och tycker igentligen att svensk arkitektur förtjänar ett veckomagasin, ungefär som Stil om mode.

Annars kommer jag också att lyssna på P3 Souls nya serie om Soulkvinnan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0