Sencha från Colette

Här kommer bilder på blusen jag sytt.

 

Det är Sencha från Colette Patterns. Jag har gjort lite djupare halsringning (3 cm runt om) men annars inte ändrat någonting. Tyget är ett rutigt bomullstyg från Furulunds i Västerås.



 Den är sydd med 6 st veck i midjan och knäppning baktill. jag var lite orolig för att jag inte skulle kunna ta på mig den själv, men det går, man får se till att upprätthålla viss vighet dock.
Det har tagit från mitten av fabruari till nu i veckan, i slutet av mars att göra den. jag är inte så snabb och har bara haft någon timme här och där, men jag tycker att jag förbättrat min sömnad gradvis.



Funderar på att visa lite annat av det jag sytt, när jag får tillfälle och ljus att fotografera det. Det känns lite knepigt att agera fotomodell, så det blir till att öva. Men nu fick jag ju chans att även visa min nya (ännu) kortare frisyr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0